fredag 19 augusti 2016

Så är det fredag igen...

Oj, oj, oj, vad dagarna springer iväg fort. Det känns som att det var urlänge sedan jag kikade in här och skrev några rader. Jag är tillbaka på jobbet och kvällarna försvinner i ett nafs. Det är väl så att det främst kommer att bli på helger som jag kan ta mig mer tid till att skriva. Å andra sidan så måste det ju inte vara långa utläggningar om saker och ting. Det kan ju vara något litet, enkelt, kort. Ofta är det det lilla som kan komma att betyda så mycket. Ett " Hej " , ett leende, en kram, att hålla upp en dörr för den som kommer bakom dig...

Idag slutade jag lite tidigare från arbetet. Det gav mig möjlighet att skriva några rader innan resten av kvällen drar igång. Min pojkvän från Gistad, utanför Linköping, kommer och hälsar på över helgen. Som jag har längtat! Det ska bli underbart att ses igen. Det var två veckor sedan vi sågs förra gången. Det är lååång tid. Men det har också sin tjusning i att få hinna sakna och längta efter varandra.  Det funkar, eftersom ingen av oss har något problem med att tala i telefon och vi " pratar" även mycket via Messenger. Det är skönt att vi båda kan uttrycka oss i skrift. Jaha, det här blev en liten parantes.

Det är ju även stora cykeltävlingar med säte i Vårgårda den här helgen. Det har jag/vi tänkt kolla in lite. På lördag åker vi till Gräfsnäs till Pingst Vårgårda/Herrljungas Gemenskapsläger. Som sagt, det händer lite i helgen. Det ska bli kul!


Avslutningsvis några kloka ord ur en serie som kallas Livsgnistor. Rubriken för denna bok är :

Var bussig mot dig själv

  • Tro på dig själv. Du vet vad du vill och vad du behöver.
  • När allt verkar grått, leta efter färger.
  • Visa dina känslor. De är viktiga.
  • När du känner dig stressad, sänk tempot. Bestäm dig för att andas saktare,                            prata saktare och röra dig saktare.
  • Sätt värde på dina funderingar. De är viktiga.
  • När du vill prata med någon du inte känner och är rädd, så andas! Börja inte tänka ut vad du ska säga, utan prata på bara. Fungerar det inte, så kan du alltid sluta prata.
  • Om du är rädd, låt någon få veta det. När du isolerar dig blir rädslan ännu större.

Härmed önskar jag Alla en riktigt Trevlig Helg!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar