söndag 14 augusti 2016

Bedömda efter ytan

Det är vad personerna i de bifogade länkarna har blivit. Enorma talanger.  Blivande världsartister kanske till och med. Det är så sorgligt hur det blivit. Eller kanske alltid varit. Det är så lätt att döma. Han ser ut så, han kan väl aldrig vara bra på...hon är si , hon gör så, klär sig , sminkar sig, för lång, för kort, för smal, för tjock...Listan kan göras lång. Vi bedömer efter yttre faktorer. Men vi vet inte vad som gömmer sig inom den människan. Och vad personen ifråga har fått gå igenom eller går igenom just nu. Jag erkänner mig skyldig. Tyvärr. Men kanske kan inslag som dessa här nedan kan få vara en påminnelse om hur viktiga och värdefulla vi alla är. På SITT sätt. Gode Gud! Hjälp oss på att bli bättre på att titta innanför skalet på dem vi möter, se kärnan. Hjälp MIG!

Jag tänkte säga något om filmklippen, MEN de talar för sig själv. Det är gripande och berörande om ni frågar mig. Gåshud genom hela kroppen flera gånger om.  Jag är inget Operafan men två av låtarna som framförs är kända låtar som är riktigt bra och rösterna...är FANTASTISKA. Alla tre bidragen knockar juryn!

LYSSNA! NJUT! Och kanske får berättelserna bli en påminnelse om Allas lika värde.

http://www.newsner.com/juryn-goer-narr-av-14-aaringen-paa-scen-men-naer-hon-oeppnar-munnen-detta-aer-guld/om/musik-2

https://www.youtube.com/watch?v=ZsNlcr4frs4

http://www.newsner.com/han-blev-utkastad-av-foraldrarna-for-att-han-var-bog-revanschen-knockar-alla/om/en-jaemlik-vaerld,musik-2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar