lördag 13 augusti 2016

Nytt försök ;-)

Jag laddade hem appen bloggeroid häromdagen för att ha möjlighet att blogga och lägga till bilder direkt från telefonen.

Eftersom jag älskar att foto 📷 grafera och telefonen, som för tillfället är min enda  klocka, är väldigt behändig att ha med sig och lätt att fotografera med, används den rikligt. Jag är väldigt tacksam att kamerorna i telefonerna är så bra. Och alla hjälpverktyg som finns för att öka chanserna till bra foton. Och möjlighet att redigera osv Det fylls snabbt på med nya foton i albumet. Dock är jag inte lika snabb på att lägga över bilderna till datorn. Därför tycker jag att det vore bra att kunna dela bilderna direkt.

Jag testade detta för någon dag sedan. Jag hade skrivit en hel del text och lagt till bilder. När jag skulle publicera inlägget stötte jag på patrull när jag behövde lägga till mitt konto. Gjorde flertalet försök men misslyckades. Tänkte att telefonen kanske hakat upp sig som den gör ibland. Så jag sparade i utkast ( trodde jag :-P)) och startade om telefonen. Gjorde nytt försök. Och det strulade. I ren frustration gjorde jag om samma procedur igen UTAN tro på att det skulle funka. Och vips!! Så kom jag vidare. :-D :-D Jippi, tänkte jag. Mmm...fast det jag gjort fanns INTE sparat!! :-( Nä, hur skulle det kunna vara? Kontot var ju inte registrerat. Surt! Det är ju inte bara att sätta sig att " skriva om ". Det blir ju inte alls samma. Det var ju de orden o uttrycken o känslan som jag hade DÅ jag ville förmedla.

Ja ja..

På det stora hela gick det ut på att mina promenader, när det inte regnar, kan ta mycket längre tid än normalt eftersom jag titt som tätt ser motiv att fotografera.
Den här eftermiddagen kom jag uppskattningsvis 3-400 meter innan första stoppet. Jag såg buskar med jättesöta blommor, eller vad de kallas. Någon som vet?




Jag fortsatte min promenad. Mitt mål var att komma till och gå en slinga i elljusspåret. Nästan framme, mellan gång/cykelbanan och stora genomfartsleden genom samhället, såg jag denna förtjusande ljung och även lysande små röda bär- lingon. Alltså, det MÅSTE jag ju bara plåta! Där står jag på knä för att kunna ta bilderna  så nära som möjligt. Hm...undrar vad förbipasserande tänker 💭 ? Strunt i det.

Här kommer några bildbevis.







Vandringen fortsätter mot målet. Elljusspåret. Det var många år sedan jag gick här. Jag är såå glad att jag tog mig hit. Så härligt det är med skogen! 😊 Mjukt o skönt underlag, ljuvliga dofter, frisk luft och fridfullt. Skulle kunna slå mig ner på någon sten och bara vara. Njuta. Höra skogens sus och känna vindens lätta beröring mot min kind. Andas Gud. Storhet. Mäktighet. Jag känner tacksamhet och glädje.

Jag avslutar med att dela några foton ifrån skogen. Där himmel möter träd. Stigen som leder vidare.
Ha det gott! På återseende.



















































                                                               



                                                              






                           




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar