torsdag 11 augusti 2016

Hejsan!

Jag gör några trevande små försök. Detta är helt nytt för mig så ... hav tålamod.

Jag har under en längre tid känt att jag på något sätt vill använda mig av skrift. Jag har alltid tyckt om att skriva. Jag skrev ofta långa brev förr. Med papper och penna. Trots att jag skrev mååånga A4 sidor fick jag ofta höra att det var lättsamt att läsa. Jag har uppmuntrats till att skriva. Men det har varit dåligt med det under väldigt lång tid.
 Jag vill med denna sida försöka sprida uppmuntran. Som en motpol till allt negativt som sprids via tv, tidningar, film... Genom egna tankar/texter, bilder- foto såväl som sådant jag själv målat, sångtexter, filmklipp, humor etc.

Just nu sitter jag i vardagsrummet och skriver. Mot fönsterblecket smattrar regnet. Hm..inte det roligaste MEN Efter regn kommer solsken. Och när jag inte MÅSTE gå ut kan det vara ganska mysigt. Man kan kura ihop sig med en go bok och filt eller se favoritfilmen man inte hunnit se, baka en kaka eller passa på att göra det där inomhuspysslet som legat undanskuffat när solen varit framme och allt man velat är att vara ute.
Måste säga att det bjudits på en hel del sol o värme ändå hittills i sommar. Jag hade min semester under veckorna 28-31 och jag har haft det jättebra. Jag har till och med badat! Flera gånger. I havet. I Danmark vid Lökken och i Gamleby i Sverige.

Här nedan kommer några bilder från Aasa strand ca en mil från vårt hotell som låg i Dronninglund på Nordjylland.







Jag tror att detta får vara allt för stunden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar