tisdag 30 augusti 2016

DU ÄR FANTASTISK

Detta är titeln på en sång som sjungs av två unga tjejer på 12 respektive 14 år. De heter Emmy&Ella. Jag lyssnade på deras mamma med syskon när jag växte upp. De kallades för Börudgjengen. När jag senare sjöng i ungdomskör sjöng vi sånger skrivna av tjejernas morfar Arnold Börud. Nu lyssnar min dotter på barnbarnen, sjunger med och har hittills gått på två konserter med dem. Jag hade förmånen att få lyssna till dem på Midsommarafton på Nyhemskonferensen i Mullsjö i år.
  Alltså, de är såå duktiga!! Så underbar musik och fantastiska texter! Jag må vara fyllda 45 år, snart 46, men ...woaw!! Jag tror inte någon blir för gammal för budskapet i sångerna.  Deras mamma, Linda, skriver musiken och hon skriver även texterna tillsammans med sin man Tomas, barnens pappa. De är även med och körar bakom , så även deras bror, Dennis.
  Jag vill härmed dela sångtexten bakom rubriken. Tyvärr kan jag än så länge inte dela själva låten då det bara är ett fåtal låtar från senaste albumet som finns upplagt på spotify. Men det kanske kommer.

Du Är Fantastisk

Du kan få en kommentar som sårar dig
Någon säger nåt som inte är okej
Låt det inte få bestämma vem du är
Han som skapat dig säger så här

Refr

Du är fantastisk-amazing
Ja du är en lysande stjärna
Det är sanningen om dig
Allting är möjligt-tro det
ingen ska få säga nåt annat
Det är sanningen om dig


Du har fått höra att det kommer aldrig gå
Men med Gud så kan du klara det ändå
Han vill hjälpa dig i din situation
Och fylla dig med sin vitamininjektion

Refr

Wowow du är fantastisk
Wowow du är amazing


Vi tar en till...Hm, vilken ska jag välja...Ach, jag tar någon bara. Kan dela flera en annan gång.

It´s Gonna Be Alright

Watching the news can make you feel low
Bad things are happening, why is it so
You get scared, it makes you feel so insecure
But with Him you will be safe that is for sure

Refr

Don´t be afraid of the night,
His light is shining for you
It´s gonna be alright, I know
He´ll se you through
The light is shining so bright
And clear yes it is true
It´s gonna be alright, I know
He´ll se you through


God is the one who gives you peace of mind
There is none like Him, He´s one of a kind
He´ll be there for you in your darkest night
He´ll protect you and be your guiding light

Refr

It´s gonna be alright
Everything will be alright


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar